-0515-442328-

dinsdag 21 oktober 2014

het verhaal achter een worstenbroodje, HET worstenbroodje

Ik was zaterdags al op de DDW14 samen met mijn man en onze drie zonen en toen vroegen onze jongens al: Mam, mogen we een wordtenbroodje? Ze weten hoe lekker die zijn, met een moeder die ooit opgroeide in Brabant! En toen smaakte ze al bijzonderlekker, ik wist niet dat ik maandag het verhaal van Bart mocht horen!

Ze staan op een niet te negeren plek op Strijp S, en dan begint Bart Houben te praten, hij deelt zijn verhaal met onze groep, de inspiratietoer voor horeca en leisure. Bart komt uit een bakkersgeslacht. Het broodbakken zit hem in het bloed en toch koos hij in eerste instantie NIET voor het bakkervak. De marketing kant vond hij spannender, ooit een product vermarkten. Hij wilde niet net als zijn vader bakker worden, altijd maar in de bakkerij, altijd in het proces bezig waardoor er nooit tijd en ruimte is voor innovatie! En toch, die worstenbroodjes, natuurlijk de lekkerste van heel Brabant, die wilde hij toch niet loslaten. En zo kwam het dat het product dat hij conceptueel wilde vermarkten het worstenbroodje werd. Hij dacht goed na over wat hij zag in deze tijd. De vraag naar vegetarisch eten speelde per jaar een grotere rol. Hij defineerde de kernwaarden: opgewekt, bij de tijd, gedurfd, stoer en authentiek. Het motto: "altijd genieten".
Past, die staat! Maar dan moet dat ook nog blijken, want ja anders blijven het maar betekenisloze woorden! We krijgen allemaal een heerlijk broodje, geurig op een mooi groot en stoer dienblad, in servet aangereikt. Verbeeld ik het mij of smaakt die nu nog lekkerder dan zaterdag? The story you tell is the product you sell! Om mij heen zie ik allemaal mensen uit onze groep heerlijk genieten. Trouwens ook wat ilegalen snoepen net zo lekker mee, er wordt zeker niet moeilijk gedaan, maar opgewekt! Ik neem bijna mijn laatste hap en hoor tot mijn verbijstering dat ik snoep van een vegatarisch broodje; HUH?!
De tekstuur, de smaak, de geur....Bart vraagt om feedback, "want, ik ben er nog niet, het kan nog beter en ik hoop door jullie verder, beter te worden". En eerlijk, ik zou niet weten hoe dat nog zou kunnen!
Bart verteld ons over zijn medewerkers. Blijken vooral de wat oudere bakkers te zijn. Gepasioneeerd gepensioneerd! Het "dode"potentieel is ingezet en hoe! De meeste van hen werken een tot twee dagen per week, naar ieders tevredenheid! En Bart, die werkt zelf ook nog steeds twee dagen in de week in de bakkerij. Zo weet hij wat er in de bakkerij leeft en houdt hij binding met zowel de binnen als de buitenwereld!
Hoezo lef? Kijk daar kunnen we weer wat van leren! En mocht je zelf ook dit heerlijke broodje proeven of willen verkopen, neem gerust een kijkje op zijn site. Vanzelf is die ook geheel passend bij het broodje, het is een concept, het verhaal dat totaal in lijn is. Ik weet het zeker, deze smaakte me nog beter dan die lekkere van afgelopen zaterdag.

Tijdens de inspiratietoer heb ik nog veel meer meegemaakt, natuurlijk zal ik daarover nog de nodige blogjes over schrijven! Blijf ons volgen, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten