-0515-442328-

vrijdag 7 augustus 2015

Lichtje opsteken

Gister avond had ik vanwege TEDxFryslan een afspraak met Geesje Duursma van de Pleats in Burgum. Ook Geesje heeft een enorme passie voor gastvrijheid. Het duurde dan ook een hele tijd voor we gingen doen waarvoor we bij elkaar kwamen.

We hadden het eerst druk met ervaringen, visie en kennis uitwisselen over ondernemen en natuurlijk over gastvrijheid. Boeken, sprekers en praktijkervaringen, er was een hele hoop om over te spreken. En eerlijk, we zijn nog lang niet hierover uitgesproken! Je hoeft geen vakgenoot te zijn om de gastvriendelijkheid te signaleren bij Geesje. Prachtige bloembakken waarin geen enkele dorre bloem zit. Op het terras is er nergens tussen de stenen een grassprietje te herkennen. Elk tafeltje heeft een belletje om eventuele gastvrouwen en heren op te roepen (wat overigens totaal niet nodig was want ze liepen af en aan langs de tafeltjes). Prachtige parasols met daarop de eigen naam, (verlichte) gepersonaliseerde vlaggen en banners. Het personeel dat met bedrijfspolo's rondlopen. En toen het begon te schemeren kreeg elk tafeltje, dus ook de nog niet bezette tafeltjes, een eigen kaarsje! In een hoekje van het terras stonden drinkbakjes voor de eventuele honden klaar en aan de muur hing een AED. Was er dan niets dat voor verbetering vatbaar was? Tuurlijk, want klaar ben je nooit, omdat het altijd nog wat beter kan. En ook bij Geesje voelde ik de nieuwsgierigheid om steeds maar weer te onderzoeken hoe het allemaal nog beter kan. Nog gastvriendelijker, gewoon omdat het kan. Toen ik terug liep naar mijn autootje op het parkeerterrein, toen dacht ik even, tja: hier zou wat schaarse verlichting echt de parkeerplaatsen nog fijner maken. Nog sfeervoller en vooral ook prettiger, immers zie je dan beter waar je loopt en wat er op je pad komt.
Ik weet zeker dat er nog vele gesprekken met Geesje zullen gaan volgen, want we hebben beide dezelfde passie, dezelfde drive en dezelfde visie; de hele regio super gastvriendelijk maken. Wij beide zijn er van overtuigd dat dat een enorme kans voor de regio zou zijn.
Een lichtje opsteken bij collega ondernemers is altijd inspirerend, zeker bij zo'n ondernemende dame als Geesje! Ik zeg, ga er zelf eens een kijkje nemen en ik weet zeker dat je dan ook weer vol nieuwe ideeen naar huis gaat!
Groet & glimlach, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten