-0515-442328-

donderdag 27 augustus 2015

reset your life

Ik ben voldaan, maar erg moe. Het hoogseizoen vraagt nogal wat van ons en ik voel me moe tot op het bot. Zeven dagen per week lange dagen maken, hoe tof ook, dat ga je voelen. De hoogste tijd om zelf even mijn accu op te gaan laden. Even een weekje helemaal niets hoeven en uitrusten. Even zelf ervaren hoe het is om gast te zijn, hoe je optimaal kan genieten van een vakantie.

De eerste dagen slaap ik veel, doe buitengewoon weinig en wil vooral nergens aan hoeven denken. Geen eten kopen of klaar hoeven maken. Geen plannen en schema's of afspraken. Vooral alles lekker over me heen laten komen en leven in het moment.
Dufjes in een stoel hangen en de wind langs mijn huid voelen strelen, vogeltjes horen fluiten en proberen te raden welke vogel het is. De bloeiende bloemen opsnuiven en gesprekken van andere mensen op de achtergrond als een soort gebrom horen. Even helemaal niets! Een boek heb ik wel bij me, maar meestal dommel ik zomaar weg, lig ik weer te slapen. Maar na een dag of drie dan begint het alweer te borrelen in me. Ik kijk hoe men hier omgaat met gasten. Ik luister, voel en hoor wat ik zoal mee maak en laat me graag inspireren. Wat kan ik hiervan leren, wat gaat hier meer dan gemiddeld goed en hoe kan ik dat weer vertalen naar onze camping? Ik lees boeken, toch meestal management boeken, en streep en schrijf erin wanneer er een toffe zin staat of een belangrijke alinea. Mijn resetknop heeft gewerkt, ik krijg nieuwe energie en ideeen! Ik wil meer gaan ontdekken in deze regio en krijg mijn grote nieuwsgierigheid weer terug. Vakantie is voor mij, net als voor jullie een grote reset-knop.
En hoe je je leven weer reset, dat is voor iedereen wat anders. Toch zie je hierin veel overeenkomsten, de meeste mensen hebben een paar dagen nodig om wat bij te komen. Pas daarna worden ze wat actiever en komen ze in een ontspannen modus terecht.
Wees stof tot nadenken want ook daar zullen we in de toekomst meer mee moeten gaan doen.

Door op die wijze te kijken naar de gasten reis, kunnen we de deze gastenreis verder optimaliseren!
Ik ben benieuwd naar jouw reset knop, hoe doe jij dat? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten